
Tysiące sklepów kuszą nas milionami produktów, wskazując, że po prostu musisz je mieć. A Ty? Oczywiście nie możesz się zdecydować, co wybrać. Szczęście, że nie musimy jeszcze do tego biegać po sklepach, umęczeni słońcem, korkami na drodze, gromadką dzieci - z którymi nie miał kto zostać- i oczywiście tak cennym dla nas ograniczeniem czasowym. Możemy usiąść w chłodzie domowego zacisza i oddać się zakupom przed naszym monitorem...
Nie każdy lubi być łapany od razu od wejścia w progi sklepu przez uprzejmych, ciągle uśmiechniętych sprzedawców: w czym mogę pomóc?, może coś doradzę?, potrzebują Państwo pomocy? itd.... Jeden odchodzi grzecznie spławiony, a za nim podchodzi następny i następny i... nie chce nam się już chodzić po tym sklepie.
Dziś trudno sobie wyobrazić brak możliwości zakupów przez Internet.
Nie lubimy być "rozchwytywani" przez sprzedawców, ale lubimy być DOBRZE OBSŁUŻENI. Ile ludzkich charakterów, tyle wizji takiej zadowalającej każdego formy obsługi.
Przez kilka lat mojej działalności w sprzedaży on-line wytypowałam 5 zasad, które mój sklep musi spełniać, aby Klient wracał właśnie do mnie. I nie chodzi tu jedynie o niskie ceny!


Wyjście z tej sytuacji okazało się bardzo proste, gdyż wystarczyło jedynie zamieścić dobrze widoczną na stronie sklepu zakładkę z najczęściej zadawanymi pytaniami (tzw. FAQ) oraz wprowadzeniu w opisy produktów słów prostych i zrozumiałych dla każdego.



- wykonanie telefonu do Klienta po dokonanych zakupach z taką np. informacją: "Dzień Dobry, nazywam się Jan Kowalski i dzwonię tylko po to, aby powiedzieć Pani, że jestem bardzo wdzięczny za dokonanie zakupów w moim sklepie. Dziękuję i życzę miłego dnia.";
- wrzucenie do paczki kodów rabatowych na następne zakupy lub odręcznie pisanych listów dziękczynnych z prośbą o referencję na Facebooku lub portalu z opiniami;
- programy lojalnościowe, czyli tzw. zakupy za punkty.
Jedno jest pewne: w epoce internetu mogę dowiedzieć się np. przy pomocy Facebook'a kto u mnie kupuje, ale niestety nie dowiem się kim jest mój Klient, kim są jego przyjaciele, sąsiedzi i znajomi. Muszę zatem być zawsze czujna i każdego traktować z należytym mu szacunkiem, bo każdy z nich przyczynia się do powiększenia grona moich zwolenników lub przeciwników. Tych drugich staram się nie zdobywać!
Jeżeli chcecie być obsłużeni wg powyższych zasad zapraszam na zakupy właśnie do mojego sklepu na: www.dormi.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz